Misafir tercihlerine yönelik yeni hizmetler geliştiren Altın Yunus, 2022 yılını 106 milyon TL’lik net satış rakamıyla kapattı.
KALİTELİ YENİLİKÇİ TURİZM ANLAYIŞI
2022 yılında Altın Yunus, pazarlama stratejilerinde yerli misafirleri odak alan çalışmalara ağırlık verdi. Enflasyonun öngörülemeyen artışı nedeniyle, oluşabilecek kayıpları önlemek amacıyla satış fiyatlarını Euro para birimine endeksleyen Altın Yunus, piyasayı ve rakiplerini yakından takip ederek yıl boyunca dinamik fiyat politikası uyguladı. Hızla büyüyen M.I.C.E segmentinde önemli toplantılara ev sahipliği yapan Tesis, ayrıca banket & catering faaliyetleri kapsamında prestijli davetler organize etti.
Hizmet kalitesini her dönemde üst düzeyde tutan ve “Güvenli Turizm Sertifikası” kriterlerini eksiksiz yerine getiren Altın Yunus, hedeflediği müşteri memnuniyeti başarısını yıl sonu çıktılarıyla ortaya koydu.
Altın Yunus, restoranlardaki ortak alanlarda teması en aza indirmek ve konuklarının sağlığını korumak amacıyla “QR kod sistemi” ile yararlandığı dijital menüleri kullanmaya yıl boyunca devam etti. Tüm odalarda, pandemik hassasiyetleri de gözeterek hijyenik ürünlerle yapılan genel temizlik sayesinde; hijyen, güven ve konfor en üst seviyede sağlandı.
Tesis bünyesinde bulunan PALMET SPA Merkezi, yılın dört mevsimi; masaj, vücut bakımı, sauna, hamam, termal ve thalasso terapi gibi hizmetlerle Çeşme’nin şifalı kaplıca sularından faydalanma imkânı sunmaya devam etti.
Altın Yunus, yenilikçi anlayışıyla 2022 yılında da geleneği bozmayarak fark yarattı. “Oda Kahvaltı” ve “Yarım Pansiyon” hizmet veren Tesis, salgın süreciyle birlikte yükselişe geçen “uzun dönem konaklama” trendi doğrultusunda Marin, Marin Plus ve Beach Plus apartlarını “Altın Yunus Homes” konseptinde “Room Only” (Sadece Oda) olarak misafirlerine sunmaya devam etti. Değişen çalışma koşullarına uyum sağlamak üzere, Çeşme bölgesinde ikamet eden veya tesiste konaklayan beyaz yaka uzaktan/evden çalışanlar için hayata geçirilen “Altın Yunus Work Inn” konsepti 2022 yılında da devam etti.
Termal sağlıktan eğlenceye, iş toplantısından balayı tatiline misafirlerini pek çok farklı konseptte ağırlayabilen Altın Yunus, toplam 84.267 geceleme sayısı ile 2022 yılını kapattı. Ağırlıklı olarak yerli misafirlerin konuk edildiği dönemde Altın Yunus’un iç pazar - dış pazar dengesi ise %92’ye %8 olarak gerçekleşti. 2022 yılında doluluk oranı %36 olurken, Şirket net satışlarını bir önceki yıla göre %68 oranında artırarak 106 milyon TL net satış elde etti.
GÜNCEL GELİŞME VE TRENDLERİN TAKİBİ
Sektördeki talepleri karşılamak amacı ile son gelişmeler ve trendleri takip etmek büyük önem taşıyor. Altın Yunus, bu kapsamda 2022 yılında yerli ve yabancı acentelerin de yer aldığı “Antalya Turizm Fuarı”na katıldı. Mevcut pazarlama stratejilerine yön vermesi açısından önem taşıyan, Avrupa’nın turizm eğilimleri, sektördeki son gelişmeler ve trendlerin görüşüldüğü Uluslararası 12. Resort Turizm Kongresi’nde de yer aldı.
Almanya’nın pek çok şehrinin yanı sıra Amsterdam, Zürih, Londra, Paris ve Lüksemburg’a yönelik dijital pazarlama çalışmaları yapıldı. Bu sayede Türkiye’de turizme dair farkındalık yaratmaya çalışıldı. Yurt dışıyla çalışan acenteler ve Booking.com, Expedia, C-trip, Agoda gibi online satış portallarıyla iş birliğine devam edilerek başta Almanya ve Hollanda olmak üzere farklı coğrafyalardan gelen misafirlere uluslararası standartlarda konaklama hizmeti sunuldu.
2022 YATIRIMLARI
Gelişim ve büyüme stratejisini, müşteri memnuniyetini odağına alarak belirleyen Altın Yunus, yeni yatırımları sayesinde kalite standartlarını daha yükseğe çıkarmayı amaçlıyor. Bu doğrultuda Tesis, 2022 yılında 14 milyon TL’lik yatırıma imza attı.
Güncel gelişmeleri, küresel trendleri ve değişen müşteri taleplerini göz önünde bulundurarak yol haritasını oluşturan Altın Yunus, 2022 yılında konuklarının beklentilerine eksiksiz cevap vermeyi sürdürdü. Daha huzurlu, konforlu, rahat ve güvenilir bir tatil ortamı sunabilmek amacıyla tesise düzenli yatırımlar yapan Altın Yunus, 2022 yılında tenis kortlarını yenilemeye başladı. Tesisin dış cephesi boyanırken, daha temiz ve tazelenmiş bir ortam oluşturuldu. Enerji tasarrufu ve verimliliği için lobide bulunan klima santrali yenilendi. Outlet’lerde 2021 yılında kullanılmaya başlanan sipariş ve yazarkasa programı, yarattığı müşteri memnuniyeti ve iş süreçlerine getirdiği kolaylık gözetilerek kullanılmaya devam edildi. Altın Yunus, pazarlama faaliyetlerinde tesiste yapılan iyileştirme, yenilik ve etkinlikleri odak noktasına aldı.
GELECEK HEDEFLERİ
Çeşme ve çevresindeki yerel turizm beklentilerine daha iyi cevap verebilmek amacıyla acentelerle kurulan iş birliklerini güçlendiren Altın Yunus, diğer yandan bireysel satışları artırmak için kurumsal çağrı merkezinin dijitalleşme çalışmalarını da sürdürüyor. Altın Yunus ayrıca, MICE segmentinde, fiziki, hibrit ve çevrim içi toplantılara dair partnerleriyle yeni iş birlikleri geliştirdi. Tesis, dış pazarda Çeşme destinasyonuna talebi artırmak, çevrim içi ve çevrim dışı pazarlama yöntemleriyle payını yükseltmek amacıyla planlamalarına devam ediyor.
Altın Yunus, sektörde dijitalleşmeyi hayata geçiren ilk kuruluşlardan biri olarak, kurum içindeki uygulamaların sürekli güncel kalmasını sağlıyor. Bu doğrultuda 2022 yılında “Altın Yunus Plus” uygulamasının geliştirmeleri sürdürülürken, “Altın Yunus Asistan” programının ise 2023 yılında devreye alınması planlanıyor. Misafirlerinden gelen geri bildirimleri ölçümleyen Altın Yunus, 2023 yılında müşteri memnuniyetini %95’e yükseltmeyi hedefliyor.